De belangrijkste voordelen van fieldbegeleiding
- Je ziet in werkelijkheid wat er 'op het terrein' gebeurt (omgeving, klant, verkoopmedewerker, ..)
- Je hebt een beter begrip van het functioneren van je verkoopmedewerker
- Je ziet verschillende 'cases'
- Je ziet de uitvoering van het verkoopproces en het verkoopgesprek 'real life' op het terrein gebeuren
- Je kan coachen op skills (kennen & kunnen) ipv op cijfers of KPI's
- Je kan coachen op houding & gedrag 'in the field'
- Je kan individueel coachen (vs groepscoaching)
DOELGROEP
Sales managers - field sales managers - winkelverantwoordelijken - rayonverantwoordelijken - ...INHOUD van de TRAINING/WORKSHOP
- Deel 1 - Fieldbegeleiding : doelstellingen
- Observatie van verkooppunten & klanten en het verzamelen van inzichten
- Observeren van de verkoper/vertegenwoordiger in al zijn activiteiten
- De verkoper/vertegenwoordiger begeleiden naar betere prestaties
- Deel 2 - Fieldbegeleiding : frequentie
- Nieuwe versus huidige verkopers/vertegenwoordigers
- Verschillende maturiteit en sterktes van de verkoper/vertegenwoordigers
- Aangekondigde vs spontane fieldbegeleiding
- Deel 3 - Fieldbegeleiding : het proces
- Het verkoopproces
- De stappen in elk verkoopgesprek die de verkoper/vertegenwoordiger moet kennen en volgen
- Administratie voor - en na elke gesprek
- Deel 4 - Je rol als manager
- Wees de beste coach, niet de beste verkoper
- Luister technieken
- Gesprekstechnieken
- Organisatie en beheer van de fieldbegeleiding
- Aankondiging
- Voorbereiding
- Uitvoering
- Nazorg
- Deel 5 - Verschillende gesprekken die de sales manager gebruikt tijdens een fieldbegeleiding
- Korte debrief
- Uitgebreide debrief
- Feedback geven
- Coaching
- Instructie(s) geven
- Opdracht(en) geven
- Deel 6 - De praktijk : het verloop van een fieldbegeleiding
- 3 types van fieldbegeleiding
- Proces van de fieldbegeleiding
- 10 basisregels van een goede fieldbegeleiding
- Het persoonlijke actieplan
- De afspraken tussen de verkoopmedewerker en de sales manager
- Het rapport van de sales manager
TRAININGAANPAK
20% theorie / 80 % praktijkDeze training eindigt met concreet persoonlijke actieplan
AANTAL DEELNEMERS
Ideaal aantal : 6 tot 8 deelnemersVanaf 10 deelnemers wordt een 2de trainer ingezet
TAAL
Deze training/workshop kan in volgende talen verzorgd worden : Nederlands, Frans, Engels, Duits.Andere talen op aanvraag.
TRAININGLOCATIE
Door de klant te kiezen - met voldoende ruimte om praktijk-oefeningen te kunnen doenBeamer, scherm en 2 flipcharts voorzien aub
MATERIALEN
Deelnemers- ontvangen een handboek, voorbeelden van tools en een boek rond coaching
- maken op het einde van de training een persoonlijk actieplan met 3 concrete SMART-objectieven
DUUR van de TRAINING/WORKSHOP
2-daagseTARIEF
Op aanvraag via het contactformulier FIELDBEGELEIDING of neem contact met Ronny Diricx op +32 475 55 81 70ANDERE TRAJECTEN / OPVOLGTRAJECTEN
- Training/workshop SALESCOACHING - Coach-the-coach : begeleiding van de coach in de praktijk