WAAROM doet je bedrijf wat het doet ?
WAAROM bestaat het ?
WAAROM is de cruciale vraag achter elk bedrijf en elk product.
Simon Sinek legt in zijn video op youtube 'The Golden Circles' de WHY-HOW-WHAT-methodologie duidelijk uit.
De Golden Circles van Apple
De 'golden cicles' ook een goeie methodologie om je verkoopgesprekken te structureren ?
Stel eens vragen naar het WAAROM ...- waarom doet het bedrijf wat het doet ?
- waarom kopen klanten de producten van je klant ?
- waarom doet de persoon wat hij/zij doet ?
En vooral ... wat is je eigen WAAROM ?
Waarom doe je wat je doet ? Doe je graag wat je doet ? (of net niet ... en wat moet er dan veranderen ??? )--> Je waarom is de basis en bepaalt veel andere zaken ...
Een VOORBEELD van het denken in WHY-termen ?
Gert Verhulst geeft tijdens een interview op VTM op 7 november 2015 de WHY van K3 weer ...
Dit is wat hij letterlijk zegt :
'Jullie hebben duizenden kinderen de kracht gegeven om te dromen, en dat is heel belangrijk. Want als je zelf de kracht niet hebt om te dromen, dan heb je zeker niet de kracht om je dromen waar te maken.'
(zie video na +/- 1 minuut)
'Jullie hebben duizenden kinderen de kracht gegeven om te dromen, en dat is heel belangrijk. Want als je zelf de kracht niet hebt om te dromen, dan heb je zeker niet de kracht om je dromen waar te maken.'
(zie video na +/- 1 minuut)
De WHY van K3
CD's en shows verkopen ... en geld verdienen ??? Ik denk het niet.
Geld verdienen is een gevolg van je WHY !
De WHY van K3 is kinderen laten dromen en hun dromen helpen waar te maken.
Mooi nietwaar ?
En een krachtige basis om je verhaal te brengen !
Meer lezen over de 'WHY' ?
Het boek van Simon Sinek is zeker een aanrader : Starting with WHY / Starten met het WAAROM
Bij SELLIO-sales activation werken we volgens de WHY-HOW-WHAT - methodologie.
En dat werkt !
Wil je weten waarom het ook voor jou bedrijf / voor jou verkopers zal werken ?
Interesse in advies of training over de WHY-HOW-WHAT - methodologie ?Neem contact via het contactformulier of bel met Ronny Diricx op +32 475 55 81 70.
Mooi nietwaar ?
En een krachtige basis om je verhaal te brengen !
Meer lezen over de 'WHY' ?
Het boek van Simon Sinek is zeker een aanrader : Starting with WHY / Starten met het WAAROM
Bij SELLIO-sales activation werken we volgens de WHY-HOW-WHAT - methodologie.
En dat werkt !
Wil je weten waarom het ook voor jou bedrijf / voor jou verkopers zal werken ?
Interesse in advies of training over de WHY-HOW-WHAT - methodologie ?Neem contact via het contactformulier of bel met Ronny Diricx op +32 475 55 81 70.