Steeds meer organisaties werken met salescoaching. Het is echter nieuw voor velen. In dit artikel een aantal praktische adviezen voor succesvolle salescoaching.
Waarom salescoaching?
80 Procent van de omzet wordt gegenereerd door 20 procent van de salesprofessionals. Het is dus een klein aantal succesvolle salesprofessionals dat het grootste deel van de omzet maakt. Salescoaching kan een doeltreffende manier zijn om de kloof te overbruggen tussen de succesvolle en de gemiddelde presteerders in de organisatie.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat 80-90 procent van de vaardigheden die aangeleerd zijn in training en opleidingen, verloren gaan wanneer de training niet wordt gecombineerd met begeleiding op de werkplek. Ander onderzoek heeft aangetoond dat salesprofessionals met de juiste managers hun prestaties met 10-20 procent kunnen verbeteren. Daarom is salescoaching uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het dagelijks werk van salesmanagers in een toenemend aantal bedrijven.
Waarom salescoaching?
80 Procent van de omzet wordt gegenereerd door 20 procent van de salesprofessionals. Het is dus een klein aantal succesvolle salesprofessionals dat het grootste deel van de omzet maakt. Salescoaching kan een doeltreffende manier zijn om de kloof te overbruggen tussen de succesvolle en de gemiddelde presteerders in de organisatie.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat 80-90 procent van de vaardigheden die aangeleerd zijn in training en opleidingen, verloren gaan wanneer de training niet wordt gecombineerd met begeleiding op de werkplek. Ander onderzoek heeft aangetoond dat salesprofessionals met de juiste managers hun prestaties met 10-20 procent kunnen verbeteren. Daarom is salescoaching uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het dagelijks werk van salesmanagers in een toenemend aantal bedrijven.