4 fasen van het commerciële proces

In de literatuur vind je een zeer groot aantal voorbeelden van commerciële processen. Wij werken graag met dit eenvoudige proces :

KLANTEN VINDEN

Prospectie - hunting
Waarom belangrijk
Nieuwe klanten zijn
de basis (zeker voor nieuwe bedrijven, nieuwe segmenten die je aanboort, nieuwe geografische regio's die je wil openen, ... )
Hoe uitvoeren
Samenwerking tussen marketing & verkoop bij het vinden van de leads (lead generation) & opportuniteiten

KLANTEN MAKEN


Hunting-farming
Waarom belangrijk
De essentie - klanten brengen omzet en marge, zij zorgen voor de essentiële brandstof van de motor van het bedrijf
Hoe uitvoeren
Kunnen 'begrijpen' en 'overtuigen'Goed uitvoeren van het verkoopgesprek - kunnen luisteren / argumenteren / omgaan met weerstand / afsluiten

KLANTEN BEHOUDEN


Farming
Waarom belangrijk
Een nieuwe klant maken kost 4 tot 10 x meer, dan een bestaande klant behouden
Hoe uitvoerenZorgen voor een goede uitvoering van het order, goed omgaan met extra wensen, klachten, ...
Samenwerking tussen verkoop & klantendienst / technische diensten / productie / marketing
Meten van de klantentevredenheid & hierop actieplannen maken

KLANTEN ONTWIKKELEN

Farming

Waarom belangrijk
Er is 1 constante in de toekomst van elk bedrijf : VERANDERING.
Hoe kunnen wij als leverancier onze klant begeleiden bij deze verandering ?
Hoe uitvoeren
Permanente communicatielijnen met de klant (op verschillende niveaus) - bv via de account manager, maar ook 'top-to-top-meeting tussen c-level
Trends en veranderingen in de branche spotten en hierop inspelen
In kaart brengen van 'up - & cross-selling' opportuniteiten.

$type=two$h=260$c=4$meta=0$rm=1$p=1$show=/p/coaching.html

$type=one$h=240$c=5$au=0$cm=0$rm=1$p=1$show=/p/events_8.html

$type=three$h=200$c=6$meta=0$rm=1$p=1$show=/p/management.html

$type=two$h=260$c=4$meta=0$rm=1$p=1$show=/p/training.html

$type=blogging$cate=1$count=10$meta=0$p=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=200$c=6$meta=0$rm=1$p=1$show=/p/advies.html

$type=two$count=10$comment=0$author=0$p=1$show=/p/nieuws_54.html

$type=sticky$c=4$cate=1$rm=1$date=0$cm=0$show=post

$show=/p/nieuws_54.html$hide=mobile

$show=/p/faq.html$hide=mobile

Naam

advies,26,BtB verkooptechnieken,1,coaching,18,complexe verkoop,1,events,2,faq,4,in de kijker,23,management,14,nieuws,25,NLP,1,toegevoegde waarde,2,training,13,verkooptechniek,1,
ltr
item
SELLIO - Verkoop Inspiratie: 4 fasen van het commerciële proces
4 fasen van het commerciële proces
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZW5xoDOg3biSCxNVjePDS86EjmPcHSeUeyjv0EO9TanaqI0uRkksu59Fi4nmvxYZBCKenLiQQqOQL1RXgJZatj_3WYMMJzMvFA8UMl105KqP-6Ahj2SSYno5zYDe2VQ2stVVdx78MFrai/s1600/7+Sellio.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZW5xoDOg3biSCxNVjePDS86EjmPcHSeUeyjv0EO9TanaqI0uRkksu59Fi4nmvxYZBCKenLiQQqOQL1RXgJZatj_3WYMMJzMvFA8UMl105KqP-6Ahj2SSYno5zYDe2VQ2stVVdx78MFrai/s72-c/7+Sellio.jpg
SELLIO - Verkoop Inspiratie
https://verkoopinspiratie.blogspot.com/2017/03/4-fasen-van-het-commerciele-proces.html
https://verkoopinspiratie.blogspot.com/
https://verkoopinspiratie.blogspot.com/
https://verkoopinspiratie.blogspot.com/2017/03/4-fasen-van-het-commerciele-proces.html
true
4452817165676163183
UTF-8
Alle berichten Geen berichten gevonden LEES ALLES Lees meer Antwoord Cancel antwoord Delete Door Home BLZ BERICHTEN Lees alles Aanbevolen LABEL ARCHIEF ZOEK ALLE BERICHTEN Geen berichten gevonden Terug Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September October November December Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec zoaps 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Volgers Volg VOORNAME INHOUD Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy